SEO SEO (Search Engine Optimization - søkemotoroptimalisering) går ut på å forsøke å skape mer trafikk på nettsider - både via organisk søk og/eller via betalte annonser (f.eks. ved bruk av Google Adwords). Når vi refererer til søkemotoroptimalisering, så snakker vi ofte om organiske søk - dette er listen over treff Google viser deg når du skriver inn et søkebegrep og trykker på "Søk". Betalte annonser vises også i Google listen, og disse er plassert øverst (eller nederst) på siden og er indikert med teksten "Annonse". Les mer ×Lukk Lumino SEO Gratis oppsett av Lumino SEO inkludert med Lumino PRO og Lumino Nettbutikk Inkludert Initiell analyse av nettstedet som vil danne grunnlaget for vektlegging av aktiviteter Inkludert Analyse av nøkkelord for globale og lokale søkeresultater Inkludert Konkurrentanalyse mhp. nøkkelord og eksterne lenker Inkludert Etablering av metadata, så som tittel, beskrivelse og nøkkelord, for alle sider Inkludert Gjennomgang av alle bilder for å bedre tolking fra søkemotorer Inkludert Gjennomgang av alle hyperlenker for bedret tolkning fra søkemotorer Inkludert Gjennomgang av alle sider for optimalisering av nøkkelord - maks 2-3 nøkkelord pr. side Inkludert Registrering av Sitemaps i Google, Bing Inkludert Registrering i Google Analytics Inkludert Kontinuerlig søkemotoroptimalisering Inkludert Høy plassering i et organisk søk er ikke bare gratis - det blir også ofte mer vektlagt enn betalte annonser. Folk har som regel mer tillitt til nettsteder som får en høy organisk plassering enn nettsteder som har en høy plassering basert på en betalt annonse. Hva skal så til for at ditt nettsted skal få en bedre plassering i et organisk søk? Det er dessverre ingen snarvei til god plassering i søk. Det kreves metodisk arbeid, samt omfattende kunnskaper om algoritmer som benyttes av søkemotorer. Sannheten er at det faktisk ikke kan gis noen garantier for søkemotoroptimalisering. Hvis noen påstår at de kan gi garantert topplassering i Google, så burde du sannsynligvis avvise henvendelsen med en gang. Kombinering av aktiviteter og budsjett på SEM og SEO er en meget effektiv måte å få maksimalt igjen for sine investeringer, samtidig som SEM (betalt Google annonser) også vil gi verdifull informasjon for å gjøre SEO aktivitetene enda mer målrettet. Nettsiden er ny og har "innebygget" Søkemotoroptimalisering - holder ikke det? Nei! De fleste "gjør-det-selv" nettsteder reklamerer med "søkemotoroptimalisering". Det samme gjør de fleste webdesign-byråer. Sannheten er at din nettløsning sannsynligvis har tekniske mekanismer for søkemotoroptimalisering, men den faktiske optimaliseringsjobben må fortsatt gjøres. Dette er en manuell jobb som krever metodisk og langsiktig arbeid.
SEO SEO (Search Engine Optimization - søkemotoroptimalisering) går ut på å forsøke å skape mer trafikk på nettsider - både via organisk søk og/eller via betalte annonser (f.eks. ved bruk av Google Adwords). Når vi refererer til søkemotoroptimalisering, så snakker vi ofte om organiske søk - dette er listen over treff Google viser deg når du skriver inn et søkebegrep og trykker på "Søk". Betalte annonser vises også i Google listen, og disse er plassert øverst (eller nederst) på siden og er indikert med teksten "Annonse". Les mer ×Lukk Lumino SEO Gratis oppsett av Lumino SEO inkludert med Lumino PRO og Lumino Nettbutikk Inkludert Initiell analyse av nettstedet som vil danne grunnlaget for vektlegging av aktiviteter Inkludert Analyse av nøkkelord for globale og lokale søkeresultater Inkludert Konkurrentanalyse mhp. nøkkelord og eksterne lenker Inkludert Etablering av metadata, så som tittel, beskrivelse og nøkkelord, for alle sider Inkludert Gjennomgang av alle bilder for å bedre tolking fra søkemotorer Inkludert Gjennomgang av alle hyperlenker for bedret tolkning fra søkemotorer Inkludert Gjennomgang av alle sider for optimalisering av nøkkelord - maks 2-3 nøkkelord pr. side Inkludert Registrering av Sitemaps i Google, Bing Inkludert Registrering i Google Analytics Inkludert Kontinuerlig søkemotoroptimalisering Inkludert
Høy plassering i et organisk søk er ikke bare gratis - det blir også ofte mer vektlagt enn betalte annonser. Folk har som regel mer tillitt til nettsteder som får en høy organisk plassering enn nettsteder som har en høy plassering basert på en betalt annonse.
Hva skal så til for at ditt nettsted skal få en bedre plassering i et organisk søk? Det er dessverre ingen snarvei til god plassering i søk. Det kreves metodisk arbeid, samt omfattende kunnskaper om algoritmer som benyttes av søkemotorer. Sannheten er at det faktisk ikke kan gis noen garantier for søkemotoroptimalisering. Hvis noen påstår at de kan gi garantert topplassering i Google, så burde du sannsynligvis avvise henvendelsen med en gang.
Kombinering av aktiviteter og budsjett på SEM og SEO er en meget effektiv måte å få maksimalt igjen for sine investeringer, samtidig som SEM (betalt Google annonser) også vil gi verdifull informasjon for å gjøre SEO aktivitetene enda mer målrettet.
Nettsiden er ny og har "innebygget" Søkemotoroptimalisering - holder ikke det? Nei! De fleste "gjør-det-selv" nettsteder reklamerer med "søkemotoroptimalisering". Det samme gjør de fleste webdesign-byråer. Sannheten er at din nettløsning sannsynligvis har tekniske mekanismer for søkemotoroptimalisering, men den faktiske optimaliseringsjobben må fortsatt gjøres. Dette er en manuell jobb som krever metodisk og langsiktig arbeid.